Telefonování! Neznám člověka, který by netelefonoval. V dnešní době většina lidí používá mobilní telefon. Dnes používá telefon v podstatě každý a nejenom na telefonování a na smsky. V první části mého článku se budu bavit o tom, jak správně telefonovat a v druhé části k se budu věnovat nešvarům dnešní doby.
Proč a jak se správně volá.
Možná si myslíte, že to je úplná kravina – dyť volat umí snad každý. Vytočím číslo a je to. Možná Vás překvapím, ale moc lidí, v dnešní době, neumí správně telefonovat a to je telefon na světě od 19. století. Díky strejdo Belli a nebo Meucci?
Vždy když někomu voláme, tak by jsme se měli pozdravit a představit se. Následně řekneme co vlastne potřebujeme nebo proč voláme. Pokud voláme jménem firmy, tak se představíme a řekneme jméno firmy například: „Dobrý den, u telefonu Roman Haluza společnost Partners….“
Pokud přijímáme cizí hovor, měli by jsme pozdravit a se představit nejlépe celým jménem ať volající ví, jestli se správně dovolal. Pokud voláte s kamarádem tak se představovat nemusíte, protože asi víte, že mu voláte.
Každý hovor by měl mít nějakou strukturu a cíl. Pokud potřebujeme si něco vyřídit a je těch bodů více, tak si je klidně na kousek papíru napište, co vlastně chcete říct, nebo co vás zajímá.
Pardon to bude asi omyl.
Omyl – v dnešním světě se málo stává, že vytočíte špatné číslo, protože dnes má každý v telefonu seznam kontaktů. Občas se stane, že potřebujete zavolat cizí číslo a můžete se přehmátnout. V takovém případě se slušně omluvíme a rozloučíme se. Pokud se nám někdo omylem dovolal, tak není potřeba mu nějak nadávat nebo podobě.
Zavři ten Facebook laskavě!
Z dnešních smartfonů se dá nejen volat, smskovat ale také vyřizovat maily, chodit na web, nebo být na facebooku a nebo hrát hry. Všechny ty to možnosti jsou dobrá věc, jen si ale musíme uvědomit kdy je vhodné je používat. Když jsem na wc tak asi nikomu nevadí ze jsem na FB nebo hraju hry, ale když jsem ve společnosti, tak se mám věnovat společnosti! Jeden můj kolega, když chodí na pivo s kámošema, tak vymyslel na to dobrou fintu (aby lidi nebyli na founech a bavili se mezi sebou). Všichni, když dojdou ke stolu, dají telefony na stůl na jednu hromadu a kdo se jich první dotkne platí celou útratu u stolu a to si myslím, že je vcelku solidní motivace. Moje doporučení, pokud tohle hodláte praktikovat, dávejte si telefon displejem směrem dolů. Nebude vás to lákat, když vám budou chodit zprávy, a taky si vypněte upozornění a případně i vibrace. Uvidíte, že si ten večer užijete jako už dlouho ne!
Není taky moc slušné, když jste na schůzce a telefonujete! Natož u lékaře nebo někde na jednání. Na obchodních jednáních, v divadle, v kině, u lékaře bychom měli mít telefon vypnutý nebo minimálně ztišený! Pamatujte, že i vibrace můžou rušit! Pokud potřebujete nutně vyřídit neodkladně hovor, tak se omluvíme a vzdálíme se. Například pokud sedíme v restauraci, tak se omluvíme a odejdeme od stolu někam, kde si hovor v krátkosti vyřídíme. Určite pro nikoho není příjemný pocit, když jste s někým na kávě a dotyčný kecá do telefonu půl hodiny a vy sedíte a čučíte. Už vůbec, co není vhodné, když voláte s někým u stolu. Opravdu nepotřebuju vědět co si Karel vzal k obědu a nebo kdo s kým a za kolik.
Já tě vůbec neslyším, já jedu busem.
V MHD nevytelefonováváme ať hlasitým hovor neobtěžujeme spolucestující. To radši pošleme zprávu. Také by jsme neměli telefonovat v autě bez handsfree, ale tak tohle by měl vědět každý kdo má řidičák.
Pamatujme taky na to kam a kdy voláme. Není úplně dobré volat minutu po otevírací době a minutu před zavírací dobou. Pokud někomu voláme soukromě, tak nevoláme dříve než před 8h a ne pozděj než po 22h. Nicméně asi každý zažil nějaký ten hovor od opilého kamaráda ve tři ráno, který vám v tuto ranní hodinu musí říct, jak vás má rád nebo, že za ním máte dojít na párty.
Neblázni, já cizí čísla nezvedám.
Lidi, kteří nezvedají cizí čísla přicházejí o možnosti. Nikdy totiž nevíte, kdo vám volá a proč? Co když je to váš známý a potřebuje pomoct? Co když je to nabídka, která se neodmítá? To člověk nikdy neví. Ruku na srdce. Kolikrát do měsíce vám volá operátor, nebo někdo vám chce něco po telefonu prodat? Mně osobně tak 0-1 do měsíce.
Telefon je dobrý sluha, ale zlý pán.
Leave A Reply